Vyhledávání

Pod Ještědem se odehrály boje o body do mistrovství závodů automobilů do vrchu

Pod Ještědem se odehrály boje o body do mistrovství závodů automobilů do vrchu

Svijany Prix Ještěd 2011, komentář

V sobotu 27. srpna se pod Ještědem odehrály další boje o body do Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Na startu se sešlo 108 závodníků, což svědčí o velké oblíbenosti této tratě mezi jezdci, kteří jsou ochotni kvůli startu zde, strpět i stísněné podmínky depa umístěného na úzké silnici.

Díky disciplinovanosti všech zúčastněných závody proběhly bez větších komplikací, kromě pár výletů do škarpy nedošlo k žádné havárii i přes to, že část závodních jízd museli závodníci absolvovat na mokré trati. Počasí totiž závody zdramatizovalo. Tropické teploty předcházejícího týdne měl v sobotu, podle předpovědí meteorologů, vystřídat přechod studené fronty s ochlazením a přeháňkami. A předpověď tentokrát vyšla. Po pátečním vedru se depo probudilo do příjemného rána a tréninky odstartovaly ještě za takřka ideálního počasí. Před koncem tréninku se ovšem zatáhlo a bylo jasné, že pršet bude, bylo jen otázkou kdy. Nakonec se lehký deštík spustil na konci první závodní jízdy. To ovšem nebylo nic proti lijavci, který přišel naštěstí až na závěr závodu a zahnal slavnostní ceremoniál dekorování vítězů do velkého stanu pivovaru Svijany.

Pivovar Svijany byl titulárním sponzorem závodu a jeho přítomnost byla viditelná nejen v zázemí, ale i na trati, kde vedle několika závodníků startujících s podporou Svijan, diváky pobavil i předjezdec, který tuto část tratě velmi dobře zná z rally a na jeho nasazení to bylo znát. Při své poslední jízdě svezl i ředitele závodu Romana, pro kterého to bylo vyvrcholení závodního víkendu, který pro něj začal už v pátek při cestě do Liberce, kdy se mu před očima třikrát přes střechu překulila řidička, která si místo řízení prohlížela havárii někoho jiného a způsobila si tak svou. Její auto zůstalo na střeše a Roman jí tahal ven, sám si při tom způsobil krvavé zranění na ruce a noze, nehledě na to ovšem pokračoval v cestě a následné práci na zajištění tratě. Naštěstí tohle byla jediná nehoda, při které musel asistovat. Závody jsou zřejmě bezpečnější než jízda po takzvané dálnici.

Osmý závod ČM ZAV tak úspěšně skončil, před jezdci Edda cupu jsou již poslední tři závody, poslední tři možnosti užít si motoristického sportu a poslední tři možnosti získat body a udržet, nebo vylepšit postavení v celkovém hodnocení. Konec sezóny se blíží a prémie 30 000 KČ pro vitěze tříd a 50, 45 a 40 tisíc pro první tři celkového pořadí lákají. Další závod se uskuteční 10. září v Praze- Velké Chuchli. I tato trať je mezi jezdci oblíbená a tak lze očekávat velkou a kvalitní účast.


Hodnocení tříd
SE 1400
Dříve silně obsazovaná třída skomírá. Jen tři jezdci se postavili na start a bez překvapení zvítězil Petr Tolárek před Antonínem Eliášem, oba na Suzuki Swift. Výkonový handicap Fiatu Cinquecento nedokázal Jiří Šrajer překonat a skončil třetí.
SE 1600
Technické problémy a klimatické podmínky zamíchaly pořadím. Leader třídy Petr Crhák byl tentokrát jen mezi diváky, druhého z první jízdy Mirka Pribulu zradilo řazení jeho Hondy, Aleš Polanecký ve druhé jízdě na mokru jel opatrně a soustředil se na udržení třetího místa a neútočil na vyšší příčky, jak by asi na suchu byl učinil. Naopak na mokru zatáhl Vladimír Kvasnička, kdy dokázal zajet druhý čas, bohužel manko z první jízdy bylo příliš velké. Druhý skončil, překvapivě pro ostatní stálé účastníky třídy, po výborném výkonu na cupovém, sériovém Citroenu Saxo Jan Zachata. Vízězství vybojoval Antonín Široký na Peugetu 106.
SE 2000
Martin Čábela na Hondě ITR opět po vlažnějším výkonu v první jízdě předvedl ve druhé jízdě svůj tradiční finiš a zvítězil. Michalu Slováčkovi druhá jízda nevyšla podle jeho představ a skončil na Hondě CTR druhý. Třeí místo bylo velkým překvapením a krásným výsledkem pro Petra Tvaroha na Hondě Acura. Až za Petrem skončilo rodinné duo Klokočkových.
SE +2000
Velký boj sváděli Martin Lev a Michal Dvořák. Michal, kromě obvyklých závodnických starostí a péče o dva závodní vozy Svijan, se ještě staral o provoz občerstvovacích svijanských stanů, přesto se dokázal na svou závodní jízdu soustředit. První závodní jízdu na Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál, v druhé ovšem dostal od Martina Lva na Subaru Impreza příděl čtyř sekund a skončil celkově druhý za Martinem. Třetí místo před Martinem Moravcem vybojoval Zdeněk Hořánek, oba startovali na Mitsubishi Lancer EVO IX.
E1 1400
Vyrovnanými výkony v obou jízdách získal vítězství Miroslav Černý na Škodě 130 L, před Vlastimilem Sukem ml.na Suzuki Swift, který vedení po první jízdě neudržel. Třetí skončil Lukáš Kubíček na Škodě Pick-up, když bezchybným výkonem ve druhé jízdě, kterou vyhrál, odsunul na čtvrté místo do té doby třetího Jiřího Kroba na Peugeotu 205 GTI.
E1 1600
Technická závada na Fordu Puma vyřadila oba Tiché ze závodu. Po první jízdě vedl Petr Krejza na Hondě Civic, před týmovým kolegou Jaroslavem Fikotou na Hondě CRX. Vedení ovšem neudržel, zvítězil Jaroslav, Petr skončil druhý. Třetí skončil Milan Andruchovič na siluetě Škody 100 MB.
E1 2000
Po změně techniky do této třídy přestoupil David Loskot, když subaru Impreza vyměnil za Škodu Fabia TDI. Úplným nováčkem na startu byl Michal Pokorný na VW Golf a vedl si nadmíru úspěšně. Při prvním startu v seriálu vybojoval druhé místo. Vítězství získal největší favorit Jan souček na Fordu Focus. Třetí místo nakonec získal Jan Matušinec na Peugeotu 306 Maxikit, který možná ani netušil, jak velkého soupeře bude mít v Miroslavu Šenkovi, který pro tento závod vyměnil Peugeota ze třídy H 1600 za dieselovou Fabii ze stáje Auto Kožmín.
E1 +2000
V nejsilnější kategorii závodních aut se zase jednou sešla silná konkurence. Roli favorita svým vítězstvím potvrdil Pavel Ulman na BMW M3. Za ním skončil jeden z aspirantů na celkové vítězství v této třídě Lukáš Suchomel, i přes nepříjemné zranění na noze způsobené mopedem, na Lotusu Elise. Třetí místo získal Martin Kožmín, který se na startu objevil opět po delší době, ale přestávka na něm znát nebyla a předvedl hezký sport. Těsně pod stupni vítězů skončil Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX. Supersilnému Nissanu GTR pátého Jiřího Jírovce příliš nevoněla mokrá trať ve druhé jízdě.
H 1300
Do hodnocení v této třídě zasáhla udělená penalizace u jednoho jezdce přidělená kvůli technikem nalezené neshodě vozu s dobovou homologací. Tradičně zvítězil Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. Druhý skončil na NSU TT Václav Neubert, jeho jízda pamětníkům velmi připomínala zasloužilého mistra sportu Miroslava Adámka, který s velmi podobným vozem startovával. Třetí místo na Škodě Rapid vybojoval Luboš Krameš.
H 1300p
Deset aut se sešlo na startu v této, letos nově vypsané třídě. Zvítězil Michal Šmíd na replice Škody 130 RS před Pavlem Jirasem na podobném voze. Třetí místo obsadil na Škodě 120 LS Přemysl Šebek.
H 1600
Pravidelné účastnice této třídy Katarína Rozsívalová a Hedvika Servusová, tentokrát nedorazily a nakonec se na startu objevily jen tři vozy. První místo vybojoval na Citroenu Visa GTI David Patera o jednu a půl sekundy před Pavlem Maierem na Fordu Escort MK I. Na stejném typu vozu závodil i třetí Josef Čermák.
H 2000
Závod na Ještědu přinesl další bezproblémové vítězství Ivo Krále na VW Golf GTI. Druhý skončil Eda Patera na Peugeotu 205 GTI. Třetí místo vybojoval Jan Šipka, kterému Josef Čermák, o kterém je řeč v předchozí třídě, opravil Fiata Abarth tak, že mohl úspěšně pokračovat v závodě.
H +2000
Výsledky v této třídě jsou zatím provizorní, jeden z jezdců dostal termín na doložení shody svého vozu s homologací. Prozatímně je tedy vítězem třídy Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, před Václavem Rollem na Audi 200 Quattro. Výkony z předešlých závodů nedokázal zopakovat Robert Kacálek na BMW 635 a skončil třetí. Problém se shodou s homologací se netýká nikoho z uvedených jezdců. O konkrétních kontrolách, jejich výsledku a řešení vydá zprávu technický komisař.
E2 +2000
Konfigurace tratě v Liberci dovoluje i výjimečný start vozům kategorie E2. Na start se postavily čtyři stroje a jejich piloti. Roli favorita přesvědčivě splnil Aleš Mlejnek na formuli Opel Lotus zvítězil před Jaroslavem Bucharem. Pořadatelé byli velmi rádi, že si zazávodit přijel Jiří Švec se svým stojem, který si postavil v roce 1977 do tehdejší skupiny B6 na základě prototypu ÚMVM 1100 GT. Během doby vůz přestavoval a upravoval, nyní závodí s motorem Alfa Romeo 2000. Na čtvrtém místě skončil Jan Beneš na Van Diemenu.
Výsledky, bodování, fotogalerie ze závodu a informace a zajímavosti o celém Edda cupu njadou zájemci na www.edda.cz/mscrdovrchu



Jarda Malík

 

Fotogalerie

Závody do vrchu na Ještěd

Edda cup 2011, závěr srpna 2011 - foto pořadatelů

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu