OffROAD Maraton Ústí nad Labem vyhrál letos podruhé Polaris
OffROAD Maraton Ústí nad Labem:
Polaris podruhé na špici, Miřejovský a Galia potvrdili formu
Ústí nad Labem 29. srpna 2011 – Pátý díl seriálu OffROAD Maraton 2011 se jel uplynulý
víkend 27. a 28. srpna v Ústí nad Labem. Šlo o druhý nejnáročnější závod sezony - auta
absolvovala 12hodinové, motorky a čtyřkolky 4hodinové klání. Titul absolutního vítěze
ukořistil letos již podruhé Polaris tým se speciálem do 1000 ccm. Mezi čtyřkolkáři si pozici
absolutního vítěze udržel Martin Miřejovský z kategorie Mistr Quad SP, mezi motorkáři
zazářil Dan Galia z mistrovské kategorie E1.
OffROAD Maraton se do Ústí nad Labem vrátil po loňské premiéře. V myslích offroaďáků je zapsán
jako závod, který je obtížný, ale na kterém „mohou vydělat“ - 12hodinovka i 4hodinovka je
hodnocena koeficientem 2, či-li každý bodovaný získal dvojnásobný počet bodů. Své skóre si výrazně
vylepšili i děti a mladší junioři, kteří závodili v obou dvou dnech.
V sobotu se jako první postavily na start automobilové posádky. V devět hodin ráno svítilo slunce,
a tak se do druhého nejdelšího klání v sezoně pustili s úsměvem a odhodláním vytřískat z něj co
nejvíce. Snažení mnohých zkomplikoval několika hodinový déšť, který se spustil kolem půl třetí.
Nepropustnému bahnu dokázalo úspěšně vzdorovat jen několik posádek. Nejlépe si vedl Polaris tým
se svým Ranger RZR XP 900 ve složení Tomáš Kočar, Petr Grospič, Marcel Výchopeň, Vanda
Grospičová a Roman Baštýř, který během dvanácti hodin nakroužil 115 kol a bezproblémovou jízdou
ujel zhruba 430 kilometrů.
„Pro mě osobně to byl dvanácti hodinový orgasmus, což pochopí jen ti, kteří s takovým autem jezdí.
Trať v Ústí byla dle mého názoru letos nejlepší, vyloženě nám sedla, měla všechno, co autíčka do litru
potřebujou – krátké, rychlé, hrbolaté úseky, paráda. Řidiči měli na úspěchu podíl jen deset procent,
výsledek prakticky udělal náš stroj RZR 900. Předváděl, že mu nevadí bahno, výjezdy, sjezdy, tráva,
uklouzaná rovinka. Dobré bylo i to, že první půlka závodu byla jiná než druhá, trať změnila jízdní
vlastnosti a shodli jsme se na tom, že jsme si tu druhou půlku užili více, než první na suché trati.
Poprvé mi bylo po dvou hodinách líto, že musím do depa předat řízení ostatním natěšeným. Chtělo by
to více osmi, deseti a dvanácti hodinovek,“ spokojeně okomentoval jízdu šéf týmu Tomáš Kočař.
Cíl v této sezoně vidí jasně: obhájit prvenství v kategorii z roku 2009.
Sérii absolutních vítězství v závodech čtyřkolek drží od druhého klání v Sedlčanech Martin
Miřejovský z MM Quad teamu. A to i přesto, že měl již v zaváděcím kole karambol. Martin jel
„seznamovací jízdu“ na novém stroji, který má jiné pérování, než jeho starý. A dostaly ho tři muldy
za sebou: první i druhá ho nakoply a třetí „snědla“. Pád lehce odnesla řídítka a Martinova hlava, ale
nic nezabránilo tomu, aby závod dokončil a přeťal cílovou pásku jako první se 49 koly.
„Vždyť já bych se nemohl ukázat na vesnici, kdybych nevyhrál! Pepa Macháček i Láďa Novotný
pochází ze stejného místa jako já,“ popsal Martin Miřejovský vesele. „Čtyřhodinovka byla opravdu
náročná, první dvě hodiny jsem udržoval tempo, ale pak jsem už jen tak odkružoval. Měl jsem ale
dojem, že si mí konkurenti závod spletli s dvaceti minutovým motocrosem. Trať byla sice rozbitá, ale
hezky připravená, bezpečná, bez dlouhých rovinek. Bylo také ideální počasí, nakropíno ještě ze
soboty, takže se neprášilo. Doufám, že v takto hezké sezoně budu pokračovat i nadále.“
Za Martinem Miřejovským dojel Josef Hort z Galaxy4bike (Mistr Quad 4x4) se 46 koly a Martin Krejčík
z Eurotrans racing teamu (Pohár Quad SP) s další jednokolovou ztrátou. Nejlepším starším juniorem
byl Dominik Škarka z Domina teamu, který za hodinu zvládl 11 kol.
Z motorkářů trať nejlépe sedla Danielu Galiovi z týmu RD racing. Ten se s 57 koly konečně dočkal
zaslouženého absolutního vítězství v této sezoně a zároveň prvního vítězství ve své kategorii –
absolutní vítězové v uplynulých letošních závodech totiž byli vždy z kategorie Mistr Moto E1.
„Jsem moc rád, že se to konečně povedlo, protože se mi už smáli, že jsem vždy druhý,“ okomentoval
šťastný Daniel. „Trať mi ohromně vyhovovala, blížila se spíše těm motocrosovým. Závod byl těžký,
po třech hodinách jsem nevěděl, jak motorku držet. V průběhu závodu si vždy říkám, že je důležité
dostat se na první místo absolutně a když už tam jsem, tak stav udržovat. Dokud tam ale nejsem, tak mě
to žene. Signalizaci o prvenství jsem dostal někdy ve třetím kole. A pak už to dotáhl. A i když byl v Ústí
náročný závod, myslím, že bych zvládl i delší. Ještě jsem nic takového nejel, ale rád bych to zkusil.“
Daniela Galiu v cíli následoval Lubomír Vojkůvka z týmu IR 2012 s 56 koly a Tomáš Louthan ml.
ze Solarco Czech Enduro junior team Kolín s další jednokolovou ztrátou (oba Mistr Moto E2). Mezi
staršími juniory si nejlépe vedl Patrik Neliba z MX Lhotky s 13 koly.
Děti a mladší junioři se o víkendu opravdu vyřádili. Na lehčí trati předvedli své umění v sobotu
i v neděli, první den dokonce v nejdelším 15 minutovém závodu, který byl na pokraji sil většiny
závodníků. Příležitost získat co nejvíce bodů nepustili favorité soutěže: mezi dětskými motorkáři bral
v obou dnech zlato Šimon Kovalovský z Moto Klubu Bezinka Kamýk, v mladších juniorech Stanislav
Krahula z týmu Motobahňáci. Podobně tomu bylo i u čtyřkolek: Tomáš Vašátko z IR 2012 byl
dvojnásobným vítězem v dětech a Dennis Šetek z Dennis racing týmu v mladších juniorech.
Všechny výsledky najdete na www.Offroadmaraton.cz.
Další závod: WINGS Offroad Maraton 17. září v Ostravě.
Ondřej Nachtigall, ředitel
Liběna Nová, PR specialista
PR