Vyhledávání

Šestý díl seriálu OffROAD Maraton se jel ve Vřesinské strži v Ostravě

Šestý díl seriálu OffROAD Maraton se jel ve Vřesinské strži v Ostravě

WINGS OffROAD Maraton Ostrava:
Favorité se rvali o body, KB systém poprvé vítězem

Ostrava 19. září 2011 – Šestý díl seriálu OffROAD Maraton se jel 17. září 2011 ve Vřesinské strži v Ostravě pod patronátem WINGS teamu. Na zhruba tříkilometrové trati pokračoval ve vítězném tažení Martin Miřejovský na své čtyřkolce, na motorce se nejlépe předvedl Marek Nešpor. Překvapení nastalo mezi automobilovými posádkami, poprvé v tomto roce absolutně zvítězil KB systém offroad team!

Ostrava přivítala offroadové nadšence převážně slunečným počasím. Již v sedm hodin ráno se na start postavilo na padesát motorkářů, kteří ještě stihli využít navlhlé trati a alespoň v první části závodu se vyhnuli neproniknutelným oblakům prachu. Mezi startujícími nechyběl „místní“ matador Marek Nešpor z Autonešpor teamu, kterému se offroady „líbijou“, a tak si je nenechal ujít přesto, že si zhruba tři měsíce pořádně nezatrénoval kvůli zlomené ruce. Bojovnou jízdou ukořistil první místo Danielu Galiovi z RD racing teamu (oba Mistr Moto E1).

„Nemohu říkat, že to bylo špatné, když jsem vyhrál, že?“ usmíval se v cíli Marek Nešpor. „Trať byla technická, pomalejší a rozbitá a závod byl hrozně náročný na fyzičku. Také se prášilo a hodně předjíždělo. Po startu jsem se snažil dostat do čela, což se mi povedlo, jenomže po půl hodině, jak se říká mezi námi kluky závodníky, 'mě došly', tak jsem další půl hodinku trpěl, tankoval, napil se, trochu si dáchnul a druhou hodinu jsem začal přidávat, předjel jsem do té doby prvního Dana Galiu, udělal si náskok, vydržel to a dojel jako první. Třetí hodinu jsem měl bez soupeřů, ale bojoval jsem s vlastním tělem a s motorkou, protože jsem už neměl sílu. Kdyby byl Dan trochu rychlejší, tak by mě asi porazil.“

Dan Galia byl opět absolutně druhý, prvenství slavil jen na pátém závodu v Ústí nad Labem. „To mě mrzí, že jsem mu to překazil, protože je to můj kamarád, ale holt to tak dopadlo. Vynahradím mu to tím, že na další závod asi nepojedu,“ dodal Marek vesele.

Pět sekund za Galiou skončil další z favoritů Lubomír Vojkůvka z IR 2012 (Mistr Moto E2), který v cíli svedl boj se čtvrtým Matoušem Krylem z Barbass teamu – dělily je pouhé dvě sekundy. Starší junioři změřili své síly během půl hodiny a tři nejlepší dojeli v tomto pořadí: první Patrik Neliba z MX Lhotky, druhý Tomáš Lukeš z Moto Klub HAM Zlaté hory a třetí Pavel Holan ml. z Moto Klub Bezinka Kamýk. Čtyřkolkáři nastupovali v půl jedenácté dopoledne k prašnému závodu. Bylo tedy jasné, že každý metr na tvrdé trati bude vydřený. Velkou smůlu měl Erik Lesák z ASP Group, který byl v druhé půli závodu „sestřelen“ z prvního místa a nakonec skončil devátý v kategorii. Martin Miřejovský z MM Quad Teamu (Mistr Quad SP) si užíval další celkové prvenství, i když ho neměl zadarmo.

„Dneska byla rozbitá trať, musel jsem zvolnit z taktických důvodů. Měl jsem i trochu kolizi ve výjezdu, pak mě předjel Erik Lesák, který nasadil brutální tempo od začátku, já ale počítal s tím, že mu pořád nevydrží, tak jsem si jel to svoje tempo a po asi hodině a půl jsem ho dotáhl. A pak už jenom kroužil. Bylo hrozně moc prachu. I když chápu, že jeden pořádný prašný závod za rok musí být,“ vtipkoval Martin Miřejovský po dojezdu. „I když mám prvenství jisté, závodit určitě ještě budu. Baví mě to. A navíc, například dneska jsem se těšil na tiskárnu, kterou můžu vyhrát jen v Ostravě! Loni mi prasknul rám, tak jsem byl třetí a předloni řetěz, tak mi tiskárna také unikla. Ale letos je moje. Ještě bych potřeboval vylepšit své závodní zázemí, a budu maximálně spokojený.“

Druhou příčku absolutně ukořistil s náskokem sedmi sekund Josef Hort z Galaxy4bike (Mistr Quad 4x4) před Lukášem Kalousem z Moto Klub Vícemilice (Mistr Quad SP). Nejlepší starší junioři najeli během třiceti minut sedm kol a cílem projeli v pořadí: Dominik Škarka z Domina teamu, Tomáš Šefrna z Suzuki team Bohutín a Matěj Šrajer ze Superwinch – Manyjak.
I na jednodušší trati se rozdávaly body mezi známými jmény. Tomáš Vašátko z IR 2012 byl nejlepším čtyřkolkářem mezi dětmi, Dennis Šetek z Dennis Racing teamu mezi mladšími juniory. Šimon Kovalovský z Moto Klub Bezinka Kamýk opět exceloval mezi dětskými motorkáři a Stanislav Krahula z Motobahnaci získal zlato jako mladší junior. Motory automobilových speciálů se rozezněly v půl čtvrté odpoledne.

Ostravský závod ukázal sílu automobilových posádek, které letos zatím jen „vystrkovaly růžky“, postupně se propracovávaly na špici, aby na severu Moravy ukázaly svoji sílu. Posádka KB systém offroad team (st.č. 277) ve složení Vlasta Forejt, Vlasta Jenč, Přemek Rejdík, Franta Pražák, Leoš Jindra a Martin Fišer se v bývalé hornické metropoli doslova vyřádila. Cílovou pásku přeťala po 98 kolech s náskokem 6 kol na druhý Bobr team (107). Nejenže vyhrála svoji kategorii Speciál nad 2000 ccm, ale letos poprvé okusila sladkou chuť celkového vítěze závodu. Obrovskou radost a uznání si zaslouží i zmiňovaný Bobr team z kategorie Speciál do 2000 ccm, který se závod od závodu probojovával mezi elitní offroadové týmy a nyní potvrdil, že jeho zlepšující se forma není náhoda. Stejně jako DTV Radíkovice z nejsilnější kategorie (234), který v Ostravě dojel třetí s 83 koly následován Wings teamem (244) s pouhou jednokolovou ztrátou.

„Trať byla tvrdší a rozbitá, ale nebyla tak točivá, jako v Ústí, jelo se nám dobře, bez technických problémů, všechno v pohodě,“ spokojeně komentoval Vlasta Forejt z KB systém offroad teamu. „Myslím, že se projevilo to, že malá auta musela jet za tmy ve dvou a zpomalila, vím, že Polaris byl na začátku rychlejší, ale pak se propadl. Vnímali jsem i Bobry a hlídali jsme si Radíkovice a Wings, kteří jeli také dobře, ale ztratili. K prvenství nám určitě pomohlo i to, že nejel Kubi team. V kategorii jsme průběžně za ním, ale v absolutním pořadí dle počtu kilometrů první - nechci teď nic zakřiknout, ale to už musíme vyhrát! Pevně věřím, že nám vydrží naše nejsilnější zbraně, kterými jsou dobře připravené auto a sehraný tým, a zvládneme závod v Janovicích v říjnu, kde se pojede poprvé, a poté závěrečné klání v listopadu.“

Letošní dvojnásobný absolutní vítěz Polaris team skončil pátý, dosavadní suverén Kubi team Geneve do Ostravy nedorazil, čímž se nečekaně propadl až na třetí místo v tabulce průběžného celkového pořadí, kde rozhoduje množství ujetých kilometrů v dané sezoně. Průběžné prvenství tedy zatím překvapivě drží KB systém offroad team následován Bobr teamem, kterému chybí „jen“ 48 km. Velmi těsno je až po šesté místo celkového průběžného pořadí, kdy čtvrtý je Wings team, pátý Polaris team a šestý DTV Radíkovice. Před námi jsou dva poslední závody sezony, a tak se o body bude letos bojovat do poslední minuty!

 


O seriálu Offroad Maraton
Seriál extrémních vytrvalostních závodů aut, motorek a čtyřkolek je složen z osmi závodů po celé ČR. Jedná se o otevřené mistrovství. Motorkáři a čtyřkolkáři jezdí závody dlouhé dvě, tři a čtyři hodiny, auta standardně šest hodin, přičemž vrcholem závodění je slavná Čtyřiadvacetihodinovka v Dobřanech, pořádaná v květnu. OffROAD Maraton sdružuje závodníky dětských, juniorských, dospělých i veteránských kategorií. Všechny informace najdete na www.Offroadmaraton.cz .


Všechny výsledky najdete zde.

Další závod: 15. října 2011 v Janovicích nad Úhlavou

 

Ondřej Nachtigall,

Liběna Nová

 

 

Fotogalerie

Offroadmathon Ostrava 2011 - auta a čtyřkolky

foto promotéra

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu