Hájek Historic Czech National Rally Team se loučil na SM v Sosnové
Jak už Mirek na sebe prozradil, v roli diváka a mechanika se Setkání mistrů zúčastnil mnohokrát, ale letos se na start v roli jezdce postavil poprvé. „Těšil jsem se moc, ale také jsem nechtěl nic ponechat náhodě, aby to neskončilo ostudou. Příprava byla velká. V Sosnové jsem sice nikdy nezávodil, ale tuhle speciální trať, kde se střídá asfalt se šotolinou, jsem si už pamatoval, a tak jsme podle toho nastavili auto. Úpravami u Tomáše Fuchse prošel i motor, který měl tentokrát osmi ventilovou hlavu, ale byl vyladěn na maximum. S Opelem jsem byl opět maximálně spokojený“, poznamenal Mirek, který si společně s partnery týmu a přáteli, které povozil ve třech rundách rozjížděk, užil už sobotu.
„Šlo o to poděkovat všem v čele s agenturou Hájek Reklama, za podporu, která nám pomohla získat titul mistrů Evropy. Svezl jsem snad třicet lidí, ale bylo to krásné. Večer jsme pak poseděli, přišla za námi spousta lidí. A sluší se proto poděkovat i pořadatelům Setkání mistrů, je to nádherná akce, při které se setkáte s lidmi, které jste třeba rok neviděli, protože jedou rallycross, ale máte si o čem povídat“, řekl Mirek.
O tom, že podobné show pro diváky miluje, pak Mirek dokázal na paralelní trati Racing Arény v neděli při vlastním závodě Setkání mistrů. V první jízdě skupiny Rally-HA porazil podle očekávání Jirku Petráška s Opelem Ascona, pak měl přijít souboj se Zdeňkem Tichým, ale toho nahradil Jiří Vlček s Peugeotem. Mirek i tuto jízdu vyhrál a probojoval se do finále.
„Mám tyhle show rád a v Sosnové se mi okruh hodně líbil. Navíc trať po sobotních trénincích byla vyčištěná a hezky se na ní jelo. Neustále jsem zrychloval. Proti Petráškově Asconě jsme na tom byli výkonem motoru lépe a to se potvrdilo i v samotné jízdě. Fanouškům jsme ale chtěli nabídnout i něco víc, a tak jsme se už před startem domluvili, že před hlavní tribunou uděláme kolečko. Show musí být. Sklidili jsme aplaus. Napínavé to bylo proti Jiřímu Vlčkovi, protože jsem musel jet opravdu naplno. O to víc jsem se samozřejmě těšil na finále s Lubošem Tenklem, u kterého jsem dřív pracoval jako mechanik. Bylo to zdravě vyhecované, myslím si, že to cítili i diváci“.
V souboji s Lubošem Tenklem byl sice Miroslav Janota už předem favoritem, v rozjížďkách soupeř s výrazně silnějším a mladším vozem BMW zaostal o bezmála dvě sekundy, ale stejně byl tenhle souboj diváckým tahákem. Jenže místo bitvy na trati, přišlo zklamání. „Soupeř z neznámých příčin do finále neodstartoval. Autu ale zřejmě nic nebylo, a pokud mělo jít o nějaké gesto, tak to do sportu nepatří. Pískot z tribun také jasně prozrazoval, co si o tom všichni myslí. Já ale jel finálovou jízdu dál naplno a byl jsem ještě o sekundu rychlejší než předtím. Nechtěl jsem fanoušky zklamat a potlesk na stupních vítězů, i když jsem tam opět stál sám, byl pro mne i celý náš tým krásnou odměnou“, dodal Miroslav Janota.
Roztrpčený byl jednání Luboše Tenkla o to víc Ctirad Hájek: „Před třemi lety jsme s Mirkem z jeho týmu Radotín Kart Centrum odešli, ale to snad by nemělo být důvodem, aby tady, při Setkání mistrů, kdy fanoušci přišli na atraktivní souboje, předváděl podobná gesta a celou nádherně připravenou akci znevážil svým chováním. Mě sice nezklamal, ale fanoušky určitě, a nevím, jestli mu někdy vůbec tohle odpustí. Nám ale radost z úspěšné sezony pokazit nemohl. Máme za sebou krásný rok, plný nezapomenutelných zážitků a úspěchů.
Proto musím ještě jednou našemu týmu poděkovat za odvedenou precizní práci. Zapomenout nemohu ani na naše partnery v čele se společností Opel a Andrejem Barčákem, bez kterých bychom na titul mistra Evropy nemohli ani pomyslet. A také velký dík míří k našim fanouškům, kteří nám pomáhali na soutěžích doma i v zahraničí“, dodal Ctirad Hájek.
PR