Vyhledávání

Legenda čtyřkolek Josef Macháček si uvědomuje, že závodit s buginou nebude snadné

Macháček jede otestovat buginu
Legenda čtyřkolek si uvědomuje, že závodit s autem nebude nic snadného

Pětinásobného dakarského šampiona Josefa Macháčka čeká první test s novou technikou. Letos v lednu se opora stáje KM Racing oficiálně rozloučila s ježděním na motocyklových čtyřkolkách a jeho další metou je přechod do kategorie automobilů. Štěstí chce čtyřiapadesátiletý matador pokoušet v jednomístné bugině s motocyklovým motorem a velikonočním o víkendu se v nové roli představí ve dvoudenní soutěži Baja Saxonia.

V Německu se objeví se starším typem buggy McRae, kterou bude v květnu ještě testovat na tradičním týmovém soustředění v Tunisku. Další ostrou zkouškou bude červnová Albania Rallye. Mezitím odveze stroj na Slovensko, kde mu podle něj ve speciální dílně postaví rám na Rallye Dakar. „Tyhle starty mi pomohou s plány na novou buginu. Hledám pro ní správný motor, převodovku a poloosy. Co se týká agregátu, rozhoduji se mezi Hondou a Suzuki,“ říká.

Baja Saxonia bude také hodně o testování. „Jedu tam hlavně vyzkoušet komponenty, které by se měly použít na Dakar,“ pokračuje. „Saxonie je malý volný závod, ale je zajímavý tím, že se každý den jede bez zastávek tři sta kilometrů. Je to sedm kol po 43 kilometrech, což dělá poměrně slušnou vytrvalostní porci,“ upozorňuje a pochvaluje si, že bude mít i solidní konkurenci. „Nastoupí tři Holanďané, co jeli Rallye Dakar s automaty McRae. Se stejnou buginou ale s mechanickým řazením jako mám já pojede i Vlasta Tošenovský z Mohelnice. To bude slušné porovnání výkonosti.“

Na čtyřkolku se ještě může vrátit

Macháček si je vědom, že v malém vozidle mu nebudou zkušenosti ze čtyřkolového motocyklu příliš platné. „Jestli vyrazím s buginou na Dakar, nebude to pro mě nic nového. Mám v ní najeto skoro osm tisíc kilometrů, ale na druhou stranu se nestavím do pozice, že všechno zvládám. Určitě se nevyhnu chybám a třeba se i vysekám,“ krčí rameny veterán vytrvalostních soutěží.


„Je mi jasné, že dojet do cíle Rallye Dakar, nebude nic snadného. Pro mě to bude určitě těžší než s čtyřkolkou. Na ní nemusím o ničem přemýšlet. S buginou se dá jet agresivněji, ale musí se dávat pozor třeba na rychlost, která je v tomto vozítku omezená na sto padesát kilometrů za hodinu,“ přemítá Macháček.

Buginy má teď plnou hlavu a do konce září bude v jeho plánech na Rallye Dakar číslem jedna. „Mezi tím ale budu pracovat na nové čtyřkolce, protože pokud by při konstrukci nového vozu něco neklaplo, raději se vrátím na motocykl. To bych se už ale nerval o čelo s mladými kluky. Jel bych se tam spíš jen ukázat, nebo dělal někomu asistenci,“ dodává.

http://www.kmracing.cz/ 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu