Na Masarykově okruhu se pojede po mnoha letech opět cyklistický závod
Zítra v pátek od 18,00 se na Masarykově okruhu jede po mnoha letech opět cyklistický závod. XCR Cannondale Cup je otevřen veřejnosti i profesionálům. Další příležitost vyzkoušet si Masarykův okruh na kole budou mít lidé 3. června, kdy se bude konat první cyklojízda otevřená pro širokou veřejnost.
Cyklisté po 10 letech opět na brněnském Autodromu – XCR Cannondale cup 2011
Zájem o silniční cyklistiku zaznamenává v posledních letech dramatický nárůst. Lidé chtějí nejen sledovat skvělé výsledky českých a slovenských jezdců, ale chtějí se na silničce i sami svézt. Jenže závodních příležitostí je v Brně - někdejší baště československé cyklistiky pomálu. Na rozdíl od závodů horských kol vyžadují totiž silniční závody z bezpečnostních důvodů přinejmenším částečnou uzavírku trati a to je dnes třeba v Brně prakticky nemožné. A tak zatímco třeba v Plzni mají tradiční pravidelné závody na místním okruhu zvaném Lopatárna, v Brně si o něčem podobném mohli příznivci silniční cyklistiky nechat jen zdát. Tým okolo někdejší superhvězdy československé a české cyklistiky – Jána Svorady se myšlenkou na vzkříšení silničářských závodů zaobírá už několik let. Intenzivně se jednalo například s Brněnskými veletrhy, jejichž areál se zdál být pro podobnou akci téměř ideální.
Jenže zpomalovací pásy, koleje a především těžko omezitelný provoz řady nájemníků areálu konání závodů prakticky znemožnily. Nakonec se překvapivě organizátoři kolem Svoradovy cykloprodejny XCR dohodli s vedením Automotodromu. Bohužel byly termíny vyprodány na rok dopředu, a tak se v letošním roce uskuteční jen víceméně testovací, „nultý“ ročník. Pokud by byl zájem mezi profesionály, ale hlavně mezi širokou veřejností, počítá se v roce 2012 už se seriálem závodů.
Ján Svorada k tomu říká: „ Nechceme se srovnávat s Plzeňským seriálem, ale věříme, že seriál silničních závodů pro mládež, širokou veřejnost, a nakonec i profesionály by si v Brně mohl vybojovat svoje místo. Masarykův okruh je maximálně bezpečný, relativně snadno dosažitelný z Brna i dalších míst a nabízí kompletní zázemí i pro mnohem větší akce. Od okruhu cítíme silnou podporu, takže věříme, že příští rok už se na „Masecu“ cyklisté setkají vícekrát“.
Pro letošní „nultý ročník zaznamenali pořadatelů maximum negativním vlivů. Od vedení okruhu získali termín na pátek 13., ve stejný den se jede na velodromu tradiční závod na 500 + 1 kolo, takže nemohou počítat s účastí dráhařských hvězd z Dukly Praha a Brno, následující den je závod českého poháru bajkerů až v Aši, takže chybět budou i hvězdy MTB, amatéři mají už dlouho v kalendáři sobotní cyklomaratón v Přerově, na pátek připadají semifinálová utkání MS v hokeji na Slovensku a ještě ke všemu se právě v době závodu opravuje silnice k okruhu, takže se k němu dá přijet jen od Žebětína nebo Ostrovačic.
Pořadatelé se ale rozhodně nevzdávají. Podle Svorady je letošní ročník hlavně testem, který by měl ověřit zejména zájem závodníků a případně i sponzorů. O schopnostech pořadatelů není pochyb. Ředitel závodu Ľudovít Nazarej má za sebou mnoho ročníků bajkové Brněnské padesátky, a také závody horských kol v Novém Městě na Moravě, které vyústily až v letošní světový pohár MTB. Takové ambice zatím pořadatelé XCR Cannondale Cupu nemají, i když jak podotkl Svorada – při prvním ročníku závodů na Novém Městě byl světový pohár také jenom snem…
Hlavní myšlenka závodů je jasná a pochopitelná – nabídnout příznivcům silniční cyklistiky možnost zazávodit si pravidelně na skvěle upraveném a zabezpečeném okruhu, kde jim nehrozí žádné nebezpečí. A navíc vlastně jen pár kilometrů od centra města. Už v příštím ročníku se pořadatelé chtějí mnohem více zaměřit na mládež, které podobné možnosti chybí asi nejvíc.
Masarykův okruh rozhodně nezaznamená svoji cyklistickou premiéru, závody se tu jezdily prakticky hned po jeho dokončení. Startoval tu tradiční závod Brno –Velká Bíteš – Brno, jel se tu i závod v kombinaci s etapou na dráze brněnského velodromu. Okruh s délkou skoro 5 a půl kilometru nabízí skoro 100 metrů převýšení. Nejde tedy o žádnou rovinatou projížďku. Na druhou stranu pamětníci závodů tvrdí, že se tady skoro nedá ujet. Jestli se při letošní premiéře bude rozhodovat ve spurtu, to diváci uvidí 13.5.2011 kolem 19:30.
Mezi prvními přihlášenými, kteří budou bojovat o prémii 4.000 korun je například i Zdeněk Mlynář, někdejší juniorský mistr světa v cyklokrosu, který byl letos druhý na „Bíteši“ za Milanem Kadlecem.
Propozice:
XCR Svorada cycling shop pořádá
nultý ročník silničních cyklistických závodů pro veřejnost i profesionály na brněnském Masarykově okruhu
XCR Cannondale cup 2011
JEDINEČNÁ ŠANCE ZAZÁVODIT SI SPOLU S PROFESIONÁLY I AMATÉRY NA LEGENDÁRNÍM BRNĚNSKÉM AUTOMODROMU – „MASECU“!!!
Datum: Pátek 13.5.2011 od 18:00 !!!
Délka závodu pro všechny kategorie je 60km
(po dojetí celkového vítěze nebudou už další závodníci puštěni do dalšího okruhu), celkem 11 okruhů po 5.403 metrů, převýšení celkem 814 metrů
Místo: Automotodrom Brno - Masarykův okruh
POZOR, v době závodu příjezd pouze přes Ostrovačice nebo Žebětín!!! Podrobnosti zde: http://www.automotodrombrno.cz/o-okruhu/doprava/doprava_169
Kategorie:
Muži Elite
Muži – příchozí, bez licence ČSC (nebo jiné země)
Ženy a Juniorky
Junioři
- kategorie budou hodnoceny samostatně (ženy a juniorky společně)
Podmínka účasti: Pro kategorii Elite licence, pro ostatní žádná. Závodníci s licencí jsou povinni startovat jen v kategorii Elite. Všichni závodníci startují na vlastní nebezpečí, pořadatel neručí za žádné škody závodníkům vzniklé, ani závodníky způsobené.
Ceny: První tři v každé kategorii obdrží ceny.
Výsledky: Budou zveřejněny nejpozději 16.5.2011 na webu www.XCR.cz
Kancelář závodu bude otevřená od 16:30
Přihlášky a startovné: Na místě, dospělí 100 Kč, junioři a juniorky 50 Kč
Časový program:
18:05 Start všech kategorií společně
vyhlášení 15 minut po dojetí posledního závodníka.
Pozor, do 18:00 vstup (vjezd) na závodní trať je zakázán !!
Zdravotní zabezpečení: zajišťuje Automotodrom Brno a.s.
Závodí se podle pravidel tohoto rozpisu. Pořadatel si vyhrazuje právo stanovit pořadí mechanických vozů jednotlivých týmů nebo případně vůbec neumožnit vjezd jednotlivých mechanických vozů na trať.
Pořadatel: XCR Svorada cycling shop, ředitel závodu Ludo Nazarej, startér Ján Svorada,
PR