Vyhledávání

Přípravy evropských závodů ve Štikovské rokli finišují. Jede se již za měsíc !

Přípravy evropských závodů ve Štikovské rokli finišují

Již za necelý měsíc se uskuteční v tradičním termínu (2. - 3. července) po jedenatřicáté závody Mistrovství Evropy v autokrosu ve Štikovské rokli. Tyto závody zároveň otevřou druhou polovinu letošního desetidílného seriálu. Po nezbytných úpravách obdržela počátkem letošního roku novopacká trať licenci FIA na další sezóny.
Závody zde mohou být pořádány i díky nesmírné obětavosti členů autoklubu Nová Paka, kteří na pravidelných brigádách motoristický areál udržují a vylepšují. Odměnou jim je za to vysoké hodnocení pozorovatelů a sportovních komisařů, díky kterému se novopacký závod drží již několik let na evropské špičce. A také početná účast závodníků z celé Evropy.

Podle posledních informací bylo k 3. červnu přihlášeno již pětašedesát závodníků, mimo jiné v Buggy 1600 Taffani, Musil, Buddelmeier, Lagodny, Szabó. V Super Buggy pak Bartoš, Hošek, Stubbe, Albers, Hinnenkamp nebo Turek. V divizi Touring Autocross nechybí jméno domácího Václava Fejfara, ani jeho nejvěších soupeřů – Káraie, Koršunova, Pleskovase, Peetoma nebo Brožka. V této kategorii odstartuje bezesporu letos nejpočetnější startovní pole. Také v Junior buggy obdrželi pořadatelé přihlášky již od osmi jezdců. Start si určitě nenechá ujít ani domácí Ivana Kuželová. Podle slov ředitele závodu Ladislava Tejchmana lze celkem očekávat účast okolo stovky závodníků.

Závodní víkend začne již v pátek 1. července, kdy od dvanácti hodin začnou administrativní a technická přejímka. V sobotu od devíti hodin startují volné tréninky a v neděli se začne závodit od půl desáté. Tradiční součástí programu bude slavnostní představení jezdců, které doprovodí vystoupení mažoretek.

Jeden okruh novopacké tratě měří 930 metrů, je zde z evropských závodů největší převýšení – 37,5 m a šíře trati je v rozmezí 10 – 18 metrů. Povrch je hlinitopísčitý. Podle dlouhodobější předpovědi má být o celý závodní víkend tropické vedro, což bude klást velké nároky na údržbu tratě, zejména na kropení.

Pavel Vydra

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu